Joining the Policing Support Team: Karen's First Deployment

Our newest colleague, Karen, looks back over her first deployment here in Jordan.

Transcript

So, today’s the final day of my first deployment with the Policing Support Team here in Jordan.

And I must say It’s been a fantastic two weeks and I’ve learnt a lot, and even had the chance to do some sigh seeing while I’m here and I must say, Jordan is a beautiful country & I’ve been made to feel more than welcome  

I’ve also been welcomed and supported by the core team here in Amman, who’ve made me feel more than welcome – from the initial pick up at the airport, to the road familiarisation exercises, getting to know the various training resources, and familiarisation with the all-important trauma kits in the vehicles. If I need any help with accommodation or paper work, they’re always at the end of the phone and can help anytime.

So before starting the work with the Youth Ambassadors in Al Aman, I was given a full briefing on my project by the component lead so that I was total aware of where my work fitted in with that of the others involved in working with the PST here in Jordan.

Working with the Youth Ambassadors in Russaifah has been hugely enjoyable.  It’s given me a great insight into their culture the various issues that affect them within their community and what they hope to do to address those issues. I must say it’s given me immense pleasure to see their confidence grow even in such a short space of time.

 Having been in the police for 30 years I felt that that was all that I knew and I didn’t realise that I had skills that I could bring to a new role. So, from a personal perspective I too have gained confidence over the last few weeks. I’ve even managed to learn some Arabic which has really helped me feel much more part of the community here.

I’m really looking forward to going to my family now and telling them all about the experiences that I’ve had here but equally, I can’t wait to get back!


اليوم هو اليوم الأخير لي في مهمتي الأولى مع فريق دعم الشرطة هنا في الأردن.

هذان الأسبوعان كانا مذهلان وقد تعلمت الكثير، وأُتيحت لي الفرصة لرؤية وزيارة بعض الأماكن خلال تواجدي هنا. الأردن بلد جميل وشعرت بأنه مرحب بي جدًّا هنا.

وقد لاقيت ترحيبًا ودعمًا كبيرين من الفريق هنا في عمّان منذ وصولي. هذا بالإضافة إلى تجربة التعرف على الطرقات وفرصة التعرف على مصادر التدريب المتنوعة والتعلم عن كل الحقائب الطبية الهامة الموجودة في المركبات للتعامل مع الإصابات. وفي كل اللحظات التي احتجت فيها إلى أي مساعدة بأمور السكن أو بأي من الأعمال المكتبية، كان فريق العمل على بعد مكالمة واحدة وتمكنوا من تقديم المساعدة طوال الوقت.

قبل البدء بالعمل مع السفراء الشباب في مركز الأمان، أعطاني قائد الفريق إيجازًا كاملاَ عن المشروع بحيث أصبحت على درايةٍ كاملة بالمستويات التي يتناسب فيها عملي مع عمل الآخرين في فريق دعم الشرطة هنا في الأردن.

يعتبر العمل مع السفراء الشباب في الرصيفة بغاية المتعة. وقد منحني رؤية كبيرة لثقافة السفراء الشباب وللمسائل المتعددة التي تؤثر بهم في مجتمعاتهم وما الذي يأملون فعله للتغلب على هذه المسائل. وأقول إنّ هذه التجربة منحتني سرورًا عارمًا لرؤية ثقتهم تكبر حتى لو كانت فترة عملي معهم قصيرة.

كوني عملت في الشرطة لثلاثين عاماً، كنت أظن أنّ ما اكتسبته من خبرة هو كلّ شيء ولم أدرك أنني امتلكت مهارات ستفيدني في عملي بأدوار جديدة كدوري هذا. لهذا، وعلى المستوى الشخصي، فإنني اكتسبت الثقة خلال الأسابيع القليلة الماضية. كما أنني تمكنت من تعلم بعض الكلمات العربية والتي كان لها الدور والفائدة بشعوري بالانتماء إلى المجتمع هنا.

أنا متشوّقة للعودة إلى عائلتي الآن لأخبرهم عن كل تجاربي هنا وفي الوقت نفسه أنا متشوّقة للعودة إلى هنا.

Nick Newsom