Tactical Firearms and Search Course Begins for Female Gendarmes

This week marked the start of the first of three Tactical Firearms and Search Courses being run by the Policing Support Team for female Gendarmes.

In each course, participants will be taken through the basics of how best to use firearms in tactical operations, and how to search individuals, locations and vehicles for concealed weapons. A total of 40 female Gendarmes will undertake this training.

At the end of the course, successful participants will leave having acquired the requisite skills to participate fully on tactical firearms operations alongside their male colleagues in Rapid Response Units.

Where possible, the Policing Support Team and the Gendarmerie selected the participants from operational units. In cases where this was not possible, they were selected based on their desire to be deployed operationally in the future.

Sixteen of the participants across the three courses will also attend a study visit to the Canadian Royal Mounted Police with senior Gendarmerie commanders. They will see first-hand the procedures and protocols in place to support the operationalisation of female units. The Policing Support Team and Gendarmerie envisage that the learning acquired from this trip can be adapted and applied as much as possible to the Jordanian context.


أطلق فريق المملكة المتحدة لدعم الشرطة هذا الأسبوع الدورة الأولى من الدورات التكتيكية الثلاث في الأسلحة النارية والبحث والتفتيش لمُرتبات الدرك الإناث.

خلال كل من الدورات الثلاث، سيتم استعراض أساسيات استخدام الأسلحة النارية وكيفية تفتيش الأفراد، والمواقع، والمركبات للبحث عن الأسلحة المخبأة. سيشارك في هذا التدريب 40 من مُرتبات الدرك الاناث.

سيزوّد هذا التدريب المشارِكات بالمهارات الأساسية للمشاركة بفعالية في عمليات الأسلحة التكتيكية إلى جانب زملائهن من الذكور في وحدات رد الفعل السريع.

حاول فريق المملكة المتحدة لدعم الشرطة وقوات الدرك قدر الإمكان اختيار المُشاركات من وحدات العمليات. وعندما لم يكن ذلك ممكناً تم تنسيب المُشاركات بناءً على رغبتهن في المشاركة ضمن مهمات عملياتية مستقبلاً.

سيشارك 16 من هؤلاء المُشاركات في زيارة دراسية إلى كندا للاطّلاع على عمل جهاز شرطة الخيالة الكندية الملكية بمرافقة كبار القادة من الدرك بحيث سيتم التعرّف إلى الإجراءات والبروتوكلات المعتمَدة لدعم العمليات التي تُنفذها وحدات المرتبات الإناث. يعتقد فريق المملكة المتحدة لدعم الشرطة وقوات الدرك أنه يُمكن ملاءمة وتطبيق الدروس المستفادة من هذه الزيارة قدر الإمكان في السياق الأردني.