Bolt-On Training for the Gendarmerie's Tactical Training Team

Last month we delivered a course in Tactical Pistol Skills to 12 trainers on the Gendarmerie’s Tactical Training Team — a team of trainers that were trained by the UKPST last year. They will be passing on these pistol skills and first response tactics to their colleagues in Rapid Response Units across the kingdom. 

This assistance forms part of the UKPST’s effort to provide training and support that will build the capacity of Jordan’s security agencies to stop the violence quickly and safely in the unfortunate event of a critical security incident, such as a terrorist shooting. 

الشهر الماضي، تمّ تقديم دورة في الرماية بالمسدس لـ12 مدرّب من الفريق التكتيكي لقوات الدرك – وهو فريق مكوّن من مدربين تلقوا التدريب على يد فريق المملكة المتحدة لدعم الشرطة السنة الماضية.

من خلال هذه الدورة، سيتمكّن هؤلاء المدرّبون من تقديم التدريب بدورهم لباقي الأفراد في وحدات الرد السريع في كافة أنحاء المملكة لتعزيز مهارات الرماية بالمسدس وتكتيكات الاستجابة الأولى لدى جهاز الدرك .

يندرج هذا الدعم في إطار جهود فريق دعم الشرطة في تقديم التدريب الهادف إلى المساهمة في تعزيز قدرة الأجهزة الأمنية على وقف العنف بشكل سريع وآمن عند وقوع حوادث حرجة كالاعتداءات الإرهابية.