Working with Youth Ambassadors on Community Safety | العمل مع سفراء شباب في مجال السلامة المجتمعية

Supporting local communities to become active citizens in maintaining community safety is what this project is about.

That’s why we’ve partnered with UNDP and Al Aman, a community based organisation in Russaifah, to deliver training and support to a team of 30 Youth Ambassadors.

The training will cover problem identification, analysis, and team building, with an emphasis on confidence building. With these enhanced skills, the team will then reach out to members of Al Aman’s 800-strong network of youth volunteers, listen to their concerns and raise them with the people in authority as issues to be addressed collaboratively.

To compliment this approach, we will also continue working with police in the local area delivering training for their community policing team. We will subsequently provide follow-up coaching and mentoring to this team.

Our two-pronged approach to community safety ultimately aims for solutions to key local issues to be identified and implemented in a way that supports social cohesion and addresses the drivers of crime as early as possible.

يتمحور هذا المشروع حول دعم المجتمعات المحلية ليكون المواطنون فاعلين في المحافظة على السلامة المجتمعية.

لذلك نعمل بالشراكة مع برنامج الأمم المتحدة الإنمائي ومركز الأمان للاستشارات وتأهيل حقوق الإنسان، وهي إحدى منظمات المجتمع المحلي في الرصيفة، على تقديم التدريب والدعم لفريق مكون من 30 من سفراء الشباب

يشمل هذا التدريب مواضيع عدّة ومنها تحديد المشاكل في المجتمع وتحليلها وبناء الفريق مع التركيز على تعزيز الثقة بالنفس. ومن خلال استخدام المهارات المعزّزة، سيتمكن الفريق من التواصل والعمل مع شبكة الأعضاء المتطوعين الـ 800 لدى الأمان ومن الاستماع لمخاوفهم ونقلها إلى من هم في مراكز السلطة حتّى يتمّ التعاون معهم لحلّها.

إلى جانب نشاطنا هذا، سنستمر بالعمل مع الشرطة في المنطقة المحلية من خلال مواصلة تقديم التدريب لفريق الشرطة المجتعية لديهم. ومن ثم، سنقدم الإرشاد والتوجيه لهذا الفريق.

والهدف الأساسي من عملنا على هذين المستويين في مجال السلامة المجتمعية هو التوصل إلى تحديد المشاكل الرئيسية على الصعيد المحلي وتنفيذ الحلول بطريقة تدعم التماسك المجتمعي وتعالج مسببات الجريمة في أسرع وقت ممكن.